Iubești cifrele și îți place să fii exact, concis și corect?
Vrei să contribui la dezvoltarea unei companii românești, lider în industria sa?
Ai cunoștințe și experiențe de lucru în companii de producție?
Aplică pentru postul de Contabil în Toneli Holding SA!
Contabil Șef – Responsabilități
1. Obiectivele generale ale postului
a. Organizarea contabilității și controlul înregistrării operațiunilor economico-financiare ale firmei, pentru reflectarea cât mai fidelă a patrimoniului, a situației financiare și a rezultatelor obținute;
b. acestă poziție are în atenție și coordonarea activităților de contabilitate din punctele de lucru responsabile cu activitatea de producție.
2. Obiectivele de performanță specifice postului
-îndeplinirea la timp și întocmai a sarcinilor specifice trasate și stabilite de conducerea societății;
– calitatea raportărilor și a informațiilor.
3. Sarcinile și responsabilitățile specifice postului
3.1 Organizează și coordonează activitatea de contabilitate primară desfășurată la punctele de lucru alocate astfel:
a. Urmărește înregistrarea cronologică în contabilitate a tuturor operațiunilor contabile specifice activității;
b. Asigură întocmirea documentelor justificative privind operațiunile contabile;
c. Stabilește monografia contabilă privind înregistrarea operațiunilor patrimoniale;
d. Stabilește proceduri de lucru specifice care să asigure evidența contabilă;
e. Stabillește sarcinile de lucru pentru contabilii din subordine și prioritatea în executarea acestor sarcini;
f. Organizează și urmărește arhivarea tuturor documentelor justificative;
g. Evaluează periodic activitatea persoanelor din subordine.
3.2 Asigură întocmirea cronologică și sistematică în Contabilitate a tuturor operațiunilor
patrimoniale ce conduc la raportarea rezultatelor economice, astfel:
a. Are responsabilități în cadrul contabilității trezoreriei – urmărește zilnic soldurile la bănci, planifică și efectuează toate plățile către furnizori și instituțiile statului, înregistrează extrasul de cont zilnic, eliberează efecte comerciale, ține evidența scadențelor de plată și de încasat, urmărește datele scadente pentru ratele creditelor bancare și asigură disponibilul necesar, înregistrează și verifică soldurile avansurilor de trezorerie;
b. Organizează contabilitatea imobilizărilor prin verificarea înregistrărilor de la punctele de lucru sau înregistrarea facturilor de achiziții de mijloace fixe, rulează amortizarea lunară și verifică registrul de mijloace fixe cu balanța analitică pe conturi de imobilizări și amortizare, evidența imobilizărilor în curs și punerea în funcțiune a activelor nou înființate;
c. Înregistrează în evidența contabilă facturile de cumparare ce țin de activitatea punctului de lucru central: chiriii, leasing-uri, combustibil, telefoane, rechizite;
d. Verifică lunar situația facturilor neplătite și neîncasate cu balanța analitică;
e. Efectuează nota de reevaluare lunară a soldurilor în valută;
f. Stabilește și înregistrează provizioanele pentru depreciere;
g. Stabilește și înregistrează nota diferențelor de preț pentru produsele finite între prețul standard și costul de producție;
h. Importă și verifică nota de salarii;
i. Stabilește impozitele de plată (exclusiv cele legate de salariile personalului) și întocmește declarațiile privind Impozitul pe Profit, Decontul de TVA, Declarația recapitulativă privind livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri (390); Declarația privind obligațiile de plată la Bugetul de Stat și la Bugetele Asigurărilor Sociale și Fondurilor Speciale (100, 102); Declarația informativă privind livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național (394); Declarația Intrastat, Declarații statistice și BNR;
j. Asigură efectuarea închiderii conturilor de venituri, cheltuieli și TVA;
k. Asigură întocmirea Balanței de verificare lunare și verifică corectitudinea acesteia;
l. Asigură întocmirea Situațiilor financiare semestriale și anuale;
m. Asigură intocmirea registrelor contabile în conformitate cu legislația în vigoare;
n. Organizează păstrarea documentelor justificative, a registrelor și a bilanțurilor contabile
3.3 Colaborează pentru întocmirea dosarelor de credite bancare și subvenții;
3.4 Participă la procesul de auditare financiară prin rezolvarea tuturor cerințelor auditorului;
3.5 Respectă reglementările legale în vigoare din domeniul financiar – contabil și al fiscalității;
3.6 Nu desfășoară în afara societății activități de concurență neloială sau care ar putea dăuna fondului comercial sau ar putea dăuna imaginii de piață a firmei;
3.7 Se preocupă continuu de perfecționarea pregătirii profesionale, preocupându-se de cunoașterea reglemetărilor legale în vigoare, respectarea acestora în domeniul acestei fișe de post;
3.8 Păstrează confidențialitatea asupra oricăror informații privitoare la activitatea societății;
3.9 Ține legătura cu Administrația Financiară și colaborează cu șeful ierarhic în cazul controalelor;
3.10 Duce la îndeplinire sarcinile stabilite pe cale ierarhică.
Ofertă:
1. Pachet salarial în acord cu competențele și rezultatele de succes în activitatea de până acum;
2. Beneficii: tichete de masă, tichete cadou, produse ale companiei;
3. Instrumente de lucru: telefon de serviciu, laptop.
Cerințe:
1. 3 ani experiență în rol de Contabil Șef, ideal într-o companie de producție;
2. Studii universitare în domeniul Economic;
3. Cursuri de calificare/perfecționare: Contabilitate;
4. Cunoștințe temeinice despre:
a. sistemul organizatoric și financiar-contabil;
b. legislația în vigoare privind domeniul financiar-contabil;
c. conducerea contabilității computerizate;
5. Comportamente, aptitudini:
a. Gândire logică, capacitate de analiză și sinteză;
b. Capacitate de a prelua informațiile, de a le interpreta și de a le valorifica prin luarea de decizii sau prin furnizarea de date prelucrate altor factori decizionali;
c. Corectitudine, tenacitate, seriozitate, atitudine principială în relațiile cu oamenii;
d. Obiectivitate în aprecierea și analiza situațiilor economice, financiare și sociale, receptivitate, spirit de echipă (sincer, dispus la colaborare);
e. Capacitate de organizare și conducere a activității serviciului.